logo matplaneta kontakt

    Wypełnij formularz,
    a na pewno się odezwiemy.

    FORGOT YOUR DETAILS?

    Podczas naszej pracy opieramy się na znanej z zajęć matematycznych koncepcji Math Circle - odpowiednio dostosowanej do zajęć programistycznych. Na zajęciach realizujemy projekty w całości oparte o nasz autorski program nauczania, opracowany przez naszych programistów.

    Uczymy zasad programowania, poznawania i tworzenia algorytmów. Dziecko podczas naszych zajęć może spotkać się z wieloma popularnymi i szeroko wykorzystywanymi narzędziami i językami programowania - wśród których znajdują się zarówno środowiska edukacyjne (m.in. Scratch, Kodu Game Lab., Microsoft Small Basic, czy Minecraft Education Edition) jak i profesjonalne języki - Python, Java, JavaScript, Visual Basic.NET, czy C# (w Unity).

    Język programowania jest dla programisty jedynie narzędziem pracy. Nasi uczniowie poznają wiele języków, aby umieć z programowania wyciągnąć to, co uniwersalne i móc w przyszłości programować niezależnie od tego, jakiego języka będą musieli użyć.

    Programowanie komputerów to również nauka konsekwencji. Programy komputerowe muszą mieć określona składnię – jeżeli jej się nie stosuje nie osiągnie się odpowiedniego efektu, a więc konieczna jest żelazna konsekwencja. I cierpliwość. Bo gdy się popełni błąd – trzeba żmudnie przeanalizować kod i znaleźć go.

    Zajęcia te nie są skierowane dla dzieci szczególnie uzdolnionych informatycznie. Są dla każdego – tak jak nauka angielskiego jest dla każdego. Gdyż to czego uczymy to po prostu sposób komunikowania się z komputerem – uczymy nowego języka.

    Programowanie w Matplanecie - podział na grupy

    Opis środowiska

    Scratch Junior to „młodszy brat” popularnego i również wykorzystywanego przez nas programu Scratch. Programowanie w nim zostało uproszczone jeszcze bardziej - pozwala on na tworzenie gier i animacji nawet dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać. Jest to możliwe dlatego, że bloczki, które odzwierciedlają instrukcje przedstawione są w formie obrazkowej.

    Prostota obsługi programu sprawia, że jest on idealnym narzędziem dla najmłodszych uczestników naszych zajęć. Jednocześnie, prostota obsługi nie oznacza małych możliwości programu - dzięki logicznemu myśleniu i właściwemu wykorzystaniu bloczków, można tworzyć nawet rozbudowane, wielopoziomowe gry.

    Scratch jest graficznym środowiskiem stworzonym z myślą o nauce podstaw programowania przez dzieci i młodzież. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Mimo pozornej prostoty w Scratch-u dostępne są wszystkie podstawowe narzędzia i komendy programistyczne – od pętli czy konstrukcji warunkowych, po zmienne oraz tablice.

    Na naszych zajęciach przy użyciu środowiska Scratch tworzymy wiele ciekawych, zaawansowanych gier, inspirowanych takimi tytułami, jak np.: PacMan, Zoop, Space Invaders czy Agar.io. W trakcie zajęć zwracamy szczególną uwagę na rozwój kreatywności naszych uczniów – każdy etap tworzenia projektu jest okazją do wspólnej dyskusji i wymiany obserwacji, podczas której wszystkie twórcze pomysły uczestników staramy się wprowadzić w życie.

    Scratch to tylko jedna z wielu aplikacji umożliwiających programowanie przy użyciu bloczków. Innym, bardzo lubianym przez dzieci środowiskiem, które oferuje podobne podejście do tworzenia własnych gier jest Minecraft! Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej, edukacyjnej wersji tej popularnej gry, która powstała specjalnie z myślą o nauce programowania: Minecraft Education Edition. Dzięki wykorzystaniu jej unikalnych możliwości, ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.

    Na naszych zajęciach stawiamy duży nacisk na różnorodność i umożliwienie naszym uczniom poznanie różnych środowisk, narzędzi i sposobów programowania. Dlatego też trzecią podstawową aplikacją, którą dzieci poznają w trakcie roku szkolnego jest Kodu Game Lab, w którym tworzenie własnych gier opiera się o zdarzenia, dzięki którym uczestnicy samodzielne tworzą gry z grafiką 3D!

    Opisy środowisk:

    Scratch to graficzne środowisko przeznaczone do nauki podstaw programowania przy pomocy bloczków. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą klocków reprezentujących kolejne komendy. Umożliwia ono również rozwijanie zmysłu artystycznego uczestników dzięki wbudowanemu edytorowi obrazów.

    Pomimo swojej pozornej prostoty, Scratch pozwala na poznanie wszystkich najważniejszych elementów programistycznych – zmiennych, pętli, konstrukcji warunkowych a nawet funkcji czy tablic. Jednocześnie daje dzieciom i młodzieży możliwość kreatywnego użycia tych narzędzi w tworzeniu ciekawych gier i aplikacji.
    Scratch powstał w Massachusetts Institute of Technology (MIT), najlepszej uczelni technicznej świata i został zaprojektowany tak, aby w prosty i przyjemny sposób zachęcić najmłodszych do eksperymentowania i poznawania tajników programowania.

    W przeciwieństwie do większości programów realizowanych w szkołach, na naszych zajęciach tworzymy naprawdę zaawansowane gry takie jak klony klasycznych gier: PacMan-a, Agar.io czy Zoop

    Żadnemu dziecku nie trzeba zapewne przedstawiać Minecraft-a. Obecnie jest to jedna z dwóch najpopularniejszych gier na świecie. Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej wersji edukacyjnej dzięki czemu łączymy przyjemne z pożytecznym.

    Minecraft: Education Edition pozwala na tworzenie skryptów i gier bezpośrednio w bloczkowym świecie. Graficzny edytor skryptów sprawia, że nawet najmłodsi z łatwością tworzą własne programy. Chcesz przeżyć bitwę bałwanów? Wywołać deszcz kurczaków? Wysadzić piramidę z TNT? Nic prostszego – wystarczy ułożyć własny skrypt i gotowe!

    Wiadomo, że wewnętrzna motywacja jest kluczem do skutecznej i przyjemnej nauki, a z Minecraft: Education Edition dzieciom z pewnością jej nie brakuje!

    Kodu Game Lab to jeden z programów, jakie wykorzystujemy w pracy z młodszymi dziećmi. Pozwala on spojrzeć na programowanie w nieco inny sposób niż choćby Scratch i AppInventor, gdzie wszystkie skrypty układa się z bloczków. Tu do dyspozycji mamy system zdarzeń, w których rozmaitym akcjom dzieci przypisują odpowiednie reakcje, w ten sposób tworząc własne gry. To wszystko wzbogacone jest o interfejs pozwalający na wygodne generowanie własnego trójwymiarowego świata gry, w którym można umieszczać wybrane z biblioteki obiekty, tworząc w ten sposób rozmaite gry – między innymi wyścigi samochodowe, labirynt czy cymbergaj.

    App Inventor to online-owe środowisko przeznaczone do tworzenia aplikacji na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Gotowy projekt można skompilować i zainstalować na dowolnym telefonie czy tablecie.

    App Inventor Pozwala na graficzne zaprojektowanie wyglądu naszej apki poprzez dodanie okienek, kontrolek czy animacji. Drugim krokiem jest zaprogramowanie logiki aplikacji przy użyciu bloków, na podobnej zasadzie jak to się dzieje w Scratch czy Minecraft.

    Powstające aplikacje mogą wykorzystywać cały wachlarz możliwości niedostępnych na PC takich jak dostęp do GPS, akcelerometru czy czujników orientacji. Dzięki temu możliwe jest np. wykorzystanie zmiany położenia telefonu do sterowania czy zamiana tekstu na mowę.

    W trakcie roku szkolnego w grupie Enter stawiamy na ciekawe i różnorodne narzędzia programistyczne. Uczniowie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem od środowiska AppInventor – stworzonego przez badaczy z MIT - najlepszej na świecie uczelni technicznej - specjalnie z myślą o nauce kodowania. Przy jego pomocy uczniowie tworzą w pełni funkcjonalne aplikacje na telefony i tablety. Korzystając z prostego edytora graficznego oraz komend blokowych powstają gry mobilne oraz aplikacje użytkowe, które z powodzeniem można zainstalować na każdym urządzeniu posiadającym system Android.

    Kolejnymi środowiskami, które uczestnicy poznają w trakcie kursu, są silniki gier GDevelop oraz Construct 3. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz unikalnemu, opartemu na systemie zdarzeń, podejściu do programowania, tworzenie ciekawych, zaawansowanych gier 2D na platformę Windows to czysta przyjemność.

    Następnym środowiskiem, które wykorzystujemy na naszych zajęciach jest Small Basic.
    Jest to język programowania oraz zestaw narzędzi przygotowany przez firmę Microsoft jako genialne wprowadzenie do własnoręcznego pisania programów z wykorzystaniem tradycyjnych komend.

    Ponieważ Small Basic powstał specjalnie z myślą o nauce programowania, posiada on wiele ułatwień takich, jak: graficzne okno wyboru komend, proste objaśnienia dostępnych funkcji czy automatyczne uzupełnianie kodu. Dzięki temu w przyjaznym środowisku uczestnicy poznają koncepcje i doskonalą umiejętności, takie, jak: korzystanie z pętli, zmiennych, funkcji czy tablic, które z pewnością przydadzą się w przyszłości. Jednocześnie przystępność Small Basic-a sprawia, że praca w nim to czysta przyjemność. Oczywiście wszystkie te narzędzia wykorzystujemy do tworzenia ciekawych gier z grafiką 2D takich, jak: Snake, Pong czy Milionerzy, które gwarantują równocześnie świetną zabawę!

    Na zajęciach w trakcie roku szkolnego poznajemy również podstawy znanego wszystkim środowiska Roblox – popularnej platformy do tworzenia własnych gier 3D – w oparciu o dostępne moduły, modele i wbudowane narzędzia. Jest to świetna zabawa a jednocześnie pozwala na wyrobienie sobie solidnej bazy do dalszego poznawania tego środowiska na kolejnych etapach nauki.

    Te i inne środowiska wykorzystywane przez nas podczas zajęć uczą bawiąc i bawią ucząc. Pozwalają one naszym uczniom w ciekawy i atrakcyjny sposób poznawać tajniki programowania pod okiem doświadczonych instruktorów, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości i horyzonty.

    Opisy środowisk:

    GDevelop to w pełni funkcjonalny silnik gier 2D przeznaczony specjalnie z myślą o nauce.
    Posiada on intuicyjny, graficzny interfejs pozwalający na wygodne tworzenie i modyfikowanie wirtualnego świata, a także moduły odpowiedzialne za fizykę, kolizje czy podstawową sztuczną inteligencję.

    W GDevelop-ie skrypty bazują na koncepcji zdarzeń, czyli pary warunek-efekt, a samo tworzenie kodu odbywa się poprzez wybieranie kolejnych komend z rozbudowanego menu. System ten jest świetnym krokiem pośrednim zapewniającym gładkie i stopniowe przejście od układania bloczków (jak w Scratch-u) do samodzielnego pisania komend jak w profesjonalnych językach typu Python czy C#.

    W GDevelop-ie możliwe jest tworzenie natywnych gier na platformę Windows oraz w formacie HTML5+JS, co oznacza, że można je zamieścić na dowolnej stronie internetowej!

    App Inventor to online-owe środowisko przeznaczone do tworzenia aplikacji na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Gotowy projekt można skompilować i zainstalować na dowolnym telefonie czy tablecie.

    App Inventor Pozwala na graficzne zaprojektowanie wyglądu naszej apki poprzez dodanie okienek, kontrolek czy animacji. Drugim krokiem jest zaprogramowanie logiki aplikacji przy użyciu bloków, na podobnej zasadzie jak to się dzieje w Scratch czy Minecraft.

    Powstające aplikacje mogą wykorzystywać cały wachlarz możliwości niedostępnych na PC takich jak dostęp do GPS, akcelerometru czy czujników orientacji. Dzięki temu możliwe jest np. wykorzystanie zmiany położenia telefonu do sterowania czy zamiana tekstu na mowę.

    Żadnemu dziecku nie trzeba zapewne przedstawiać Minecraft-a. Obecnie jest to jedna z dwóch najpopularniejszych gier na świecie. Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej wersji edukacyjnej dzięki czemu łączymy przyjemne z pożytecznym.

    Minecraft: Education Edition pozwala na tworzenie skryptów i gier bezpośrednio w bloczkowym świecie. Graficzny edytor skryptów sprawia, że nawet najmłodsi z łatwością tworzą własne programy. Chcesz przeżyć bitwę bałwanów? Wywołać deszcz kurczaków? Wysadzić piramidę z TNT? Nic prostszego – wystarczy ułożyć własny skrypt i gotowe!

    Wiadomo, że wewnętrzna motywacja jest kluczem do skutecznej i przyjemnej nauki, a z Minecraft: Education Edition dzieciom z pewnością jej nie brakuje!

    Small Basic to środowisko oraz język programowania stworzone przez firmę Microsoft specjalnie z myślą o nauce programowania. Język powstał na bazie Visual Basic-a – profesjonalnego języka z rodziny .NET – i pozwala w prosty sposób tworzyć natywne aplikacje na platformę Windows.

    Jest to chronologicznie pierwsze środowisko na naszych zajęciach, w którym używamy samodzielnie wpisywanych komend. Aby wspomóc uczących się w tym nowym zadaniu, środowisko Small Basic-a posiada wiele ułatwień takich jak graficzne okno wyboru komend, wyjaśnienia stosowanych funkcji czy automatyczne uzupełnianie kodu.

    W przeciwieństwie do „tradycyjnych” języków (takich jak JAVA, Python czy C++) w Small Basic-u podstawowym rodzajem aplikacji jest okno graficzne, co sprawia, że tworzenie ciekawych gier jest proste i intuicyjne.

    Grupa Shift, podobnie jak grupa Enter, jest kursem dla dzieci chcących rozpocząć swoją przygodę z programowaniem. W odróżnieniu od Enter-a jest ona specjalnie dostosowana do możliwości i potrzeb uczniów w wieku 12 lat i starszych. W grupie Shift wcześniej i szerzej wprowadzamy środowiska, w których programowanie polega na własnoręcznym pisaniu komend, takich jak JavaScript w oparciu o bibliotekę p5 czy Roblox wykorzystujący jako podstawę skryptowy język Lua.

    Nie oznacza to jednak, że uczniowie w grupie Shift nie mają możliwości poznania innych środowisk. W ciągu roku poznajemy również AppInventor-a, stworzonego przez badaczy z MIT, przystosowanego do nauki programowania środowiska, w którym tworzymy w pełni funkcjonalne aplikacje na telefony i tablety z systemem Android.

    Uczniowie mają okazję również zaznajomić się z silnikiem gier GDevelop. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz unikalnemu, opartemu na systemie zdarzeń, podejściu do programowania, tworzenie ciekawych, zaawansowanych gier 2D na platformę Windows to czysta przyjemność.

    Kolejnym środowiskiem, które pojawia się na zajęciach jest wspomniana biblioteka JavaScript o nazwie p5. Tworząc fajne i ciekawe gry z jej wykorzystaniem, uczniowie jednocześnie poznają tajniki najczęściej stosowanego na świecie języka programowania, wykorzystywanego do wszystkiego – od stron internetowych po oprogramowanie badawcze.

    Na zajęciach w trakcie roku szkolnego poznajemy również podstawy znanego wszystkim środowiska Roblox – popularnej platformy do tworzenia własnych gier. Poznajemy obsługę edytora oraz podstawy języka skryptowego Lua. Jest to świetna zabawa, a jednocześnie szansa na poznanie środowiska, które poznajemy głębiej na dalszych etapach nauki.

    Te i inne środowiska wykorzystywane przez nas podczas zajęć uczą bawiąc i bawią ucząc. Pozwalają one naszym uczniom w ciekawy i atrakcyjny sposób poznawać tajniki programowania pod okiem doświadczonych instruktorów, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości i horyzonty.

    Opisy środowisk:

    App Inventor to online-owe środowisko przeznaczone do tworzenia aplikacji na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Gotowy projekt można skompilować i zainstalować na dowolnym telefonie czy tablecie.

    App Inventor Pozwala na graficzne zaprojektowanie wyglądu naszej apki poprzez dodanie okienek, kontrolek czy animacji. Drugim krokiem jest zaprogramowanie logiki aplikacji przy użyciu bloków, na podobnej zasadzie jak to się dzieje w Scratch czy Minecraft.

    Powstające aplikacje mogą wykorzystywać cały wachlarz możliwości niedostępnych na PC takich jak dostęp do GPS, akcelerometru czy czujników orientacji. Dzięki temu możliwe jest np. wykorzystanie zmiany położenia telefonu do sterowania czy zamiana tekstu na mowę.

    GDevelop to w pełni funkcjonalny silnik gier 2D przeznaczony specjalnie z myślą o nauce.
    Posiada on intuicyjny, graficzny interfejs pozwalający na wygodne tworzenie i modyfikowanie wirtualnego świata, a także moduły odpowiedzialne za fizykę, kolizje czy podstawową sztuczną inteligencję.

    W GDevelop-ie skrypty bazują na koncepcji zdarzeń, czyli pary warunek-efekt, a samo tworzenie kodu odbywa się poprzez wybieranie kolejnych komend z rozbudowanego menu. System ten jest świetnym krokiem pośrednim zapewniającym gładkie i stopniowe przejście od układania bloczków (jak w Scratch-u) do samodzielnego pisania komend jak w profesjonalnych językach typu Python czy C#.

    W GDevelop-ie możliwe jest tworzenie natywnych gier na platformę Windows oraz w formacie HTML5+JS, co oznacza, że można je zamieścić na dowolnej stronie internetowej!

    Small Basic to środowisko oraz język programowania stworzone przez firmę Microsoft specjalnie z myślą o nauce programowania. Język powstał na bazie Visual Basic-a – profesjonalnego języka z rodziny .NET – i pozwala w prosty sposób tworzyć natywne aplikacje na platformę Windows.

    Jest to chronologicznie pierwsze środowisko na naszych zajęciach, w którym używamy samodzielnie wpisywanych komend. Aby wspomóc uczących się w tym nowym zadaniu, środowisko Small Basic-a posiada wiele ułatwień takich jak graficzne okno wyboru komend, wyjaśnienia stosowanych funkcji czy automatyczne uzupełnianie kodu.

    W przeciwieństwie do „tradycyjnych” języków (takich jak JAVA, Python czy C++) w Small Basic-u podstawowym rodzajem aplikacji jest okno graficzne, co sprawia, że tworzenie ciekawych gier jest proste i intuicyjne.

    Godot jest obok Unity jednym z najpopularniejszych silników gier. Na naszych zajęciach nie skupiamy się na nauce obsługi i wykorzystania jednego środowiska - pokazujemy za to cechy wspólne wielu narzędzi, co pozwala dzieciom w przyszłości łatwiej odnaleźć się w coraz nowszych językach programowania i programistycznych narzędziach. Godot jest programem, dzięki któremu na naszych zajęciach tworzymy własne gry 3D, doskonaląc obiektowe podejście do programowania - ale też poznajemy ogólne zasady działania silników gier.

    Prolog jest dość nietypowym językiem programowania, głównie ze względu na swoje zastosowanie. Doskonale sprawdza się on jako narzędzie sztucznej inteligencji do rozwiązywania łamigłówek i zagadek. Z pewnością kojarzycie Zagadkę Einsteina, która uchodzi za jedną z najtrudniejszych istniejących na świecie zagadek. Można z nią zmierzyć się także w Matplanecie, a następnie porównać swoje rozwiązanie z tym, którego udzielić może właśnie odpowiednio napisany program w Prologu, co również robimy na naszych zajęciach.

    Jest to grupa kontynuacyjna dla uczniów, którzy ukończyli kurs na poziomie Enter lub Shift. Zdobytą wcześniej wiedzę wykorzystujemy – poznając kolejne języki i narzędzia programistyczne. Główny nacisk kładziemy na narzędzia i języki wykorzystywane przez profesjonalnych programistów. Dlatego uczymy dzieci programowania z wykorzystaniem języków takich, jak: Python czy JavaScript. Oprócz tworzenia gier, dzieci poznają podstawy tworzenia stron internetowych z wykorzystaniem języka HTML oraz kaskadowych arkuszy stylów (CSS).

    Kolejnym językiem, wykorzystywanym w trakcie kursu jest Prolog – profesjonalny język zaprojektowany z myślą o operacjach logicznych. Uczniowie poznają podstawy taksonomii i twierdzeń logicznych na przykładzie rozwiązywania tzw. zagadek Einsteina, co jest świetną zabawą.

    Podczas zajęć tworzymy także rozbudowane projekty (także w 3D!) z wykorzystaniem silnika Godot Game Engine. Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

    Control jest grupą kontynuującą naukę, przeznaczona jest dla osób, które ukończyły kurs na poziomie Insert. To grupa, w której poznajemy zaawansowane możliwości Python-a – języka powszechnie wykorzystywanego do obliczeń naukowych, analizy danych oraz tworzenia narzędzi sztucznej inteligencji.

    Na przykładzie gier, tworzonych w oparciu o bibliotekę pygame uczniowie poznają wszelkie tajniki i zaawansowane możliwości języka Python takie jak klasy, moduły czy zaawansowane struktury danych. Wszystkie te elementy składają się na świetną znajomość języka, którą uczestnicy będą mogli z powodzeniem wykorzystać w przyszłości do pracy czy nauki.

    Drugim podstawowym narzędziem, jakie uczniowie poznają podczas trwania kursu jest Unity Game Engine – de facto standard branży gier komputerowych. Jest to profesjonalne narzędzie do tworzenia gier 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka C#.

    Zajęcia grupy Control I stanowią połączenie rozrywki z poznawaniem narzędzi powszechnie wykorzystywanych w branży IT. Dzięki pracy z profesjonalnymi językami i środowiskami, uczniowie zyskują wiedzę i umiejętności przydatne w branży IT.

    Opis środowiska:

    Unity to profesjonalny silnik oraz środowisko do tworzenia gier komputerowych zarówno w 2D jak i 3D. Pozwala na tworzenie zaawansowanych projektów i pracę z modelami, animacją, dźwiękiem, fizyką czy efektami specjalnymi.

    Dostępność darmowych efektów, modeli i rozszerzeń pozwala na proste tworzenie profesjonalnie wyglądających gier. Skrypty wykorzystują obiektowy język C#, co pozwala na poznanie bardziej zaawansowanych konstrukcji programistycznych takich jak klasy, eventy, dziedziczenie czy polimorfizm.

    Unity to, obok Unreal Engine, jeden z dwóch głównych standardów w branży. Przy jego użyciu powstały takie gry jak Assassin’s Creed: Identity, Deus Ex czy popularna karcianka Hearthstone.

    Control jest grupą kontynuującą naukę, przeznaczona jest dla osób, które ukończyły kurs na poziomie Control I. Podczas tworzenia gier 2D i 3D uczniowie poznają zaawansowane zagadnienia programistyczne takie jak: klasy, enumy, tworzenie animacji oraz shadery.

    Tworząc grę multiplayer, omawiamy tematy związane z sieciowymi aspektami programowania takie, jak: pakiety TCP oraz UDP czy serializacja.

    Program grupy Control II pozwala na rozwinięcie i rozszerzenie umiejętności nabytych przez uczestników na kursie Control I.

    Opis środowiska:

    Unity to profesjonalny silnik oraz środowisko do tworzenia gier komputerowych zarówno w 2D jak i 3D. Pozwala na tworzenie zaawansowanych projektów i pracę z modelami, animacją, dźwiękiem, fizyką czy efektami specjalnymi.

    Dostępność darmowych efektów, modeli i rozszerzeń pozwala na proste tworzenie profesjonalnie wyglądających gier. Skrypty wykorzystują obiektowy język C#, co pozwala na poznanie bardziej zaawansowanych konstrukcji programistycznych takich jak klasy, eventy, dziedziczenie czy polimorfizm.

    Unity to, obok Unreal Engine, jeden z dwóch głównych standardów w branży. Przy jego użyciu powstały takie gry jak Assassin’s Creed: Identity, Deus Ex czy popularna karcianka Hearthstone.

    Kurs Unity jest skierowany do wszystkich, którzy mając podstawową wiedzę z zakresu programowania, chcieliby poznać profesjonalny silnik gier Unity.

    W trakcie kursu, uczestnicy poznają od podstaw działanie i obsługę tego środowiska i samodzielnie tworząc gry 2D i 3D wykorzystują takie elementy, jak: Pathfinding, Sprite-y, Shader-y, Silnik Fizyki, kolizje, mikser audio, emitery cząstek, system zdarzeń (eventy) itp.

    Poznają również składnię, możliwości i zastosowanie języka C#, który stanowi podstawę logiki gier tworzonych w Unity.

    Opis środowiska:

    Unity to profesjonalny silnik oraz środowisko do tworzenia gier komputerowych zarówno w 2D jak i 3D. Pozwala na tworzenie zaawansowanych projektów i pracę z modelami, animacją, dźwiękiem, fizyką czy efektami specjalnymi.

    Dostępność darmowych efektów, modeli i rozszerzeń pozwala na proste tworzenie profesjonalnie wyglądających gier. Skrypty wykorzystują obiektowy język C#, co pozwala na poznanie bardziej zaawansowanych konstrukcji programistycznych takich jak klasy, eventy, dziedziczenie czy polimorfizm.

    Unity to, obok Unreal Engine, jeden z dwóch głównych standardów w branży. Przy jego użyciu powstały takie gry jak Assassin’s Creed: Identity, Deus Ex czy popularna karcianka Hearthstone.

    This is a sample text. You can click on it to edit it inline or open the element options to access additional options for this element.

    PROGRAMOWANIE

    W Matplanecie dzieci uczą się poprzez realizację projektów czyli tworzenie własnych gier i aplikacji.

    Kiedy najlepiej rozpocząć naukę programowania?

    Czy nie jest zbyt wcześnie na rozpoczęcie nauki programowania? A może jest już zbyt późno, aby zacząć się uczyć? Takie pytania często zadają sobie rodzice, ale też same dzieci.

    Hasło “Programujący sześciolatek” może wydać się niektórym abstrakcyjne - jednak nie ma w tym nic niemożliwego. Wystarczy odrobina chęci. I ta odrobina chęci wystarczy do rozpoczęcia nauki programowania niezależnie od tego, ile ma się lat. Oczywiście, nauka programowania zależnie od wieku wygląda inaczej. Nasze zajęcia z programowania prowadzimy dla dzieci w wieku 6-16 lat. Są one podzielone na grupy - zarówno ze względu na doświadczenie, jak i wiek. W każdej grupie wiekowej prowadzimy zajęcia dla początkujących. Tak naprawdę - każdy wiek jest dobry do tego, aby rozpocząć naukę. Nigdy nie jest zbyt późno, ani zbyt wcześnie, aby to zrobić. Podczas zajęć, zależnie od wieku uczestników - wykorzystujemy inne narzędzia. Dzięki temu nasze zajęcia są idealnie dopasowane do uczestników i ich możliwości poznawczych, ale też zainteresowań i preferencji. Niezależnie od wieku uczestników zajęć - pełne są one programistycznego eksperymentowania, dobrej atmosfery i zabawy - a także spełniania dziecięcych marzeń, o tworzeniu swoich własnych gier komputerowych.

    TOP