logo matplaneta kontakt

    Wypełnij formularz,
    a na pewno się odezwiemy.

    FORGOT YOUR DETAILS?

    Programowanie - szczegółowy program zajęć

    Grupy początkujące:

    ScratchJr (dla dzieci w wieku 6-7 lat)

    W tej grupie swoją przygodę z programowaniem mogą rozpocząć najmłodsi uczniowie. Każde spotkanie to nowa historia, nowa zabawa – a przede wszystkim nowa gra tworzona przez uczniów. ScratchJr, w którym pracujemy jest środowiskiem niewymagającym od dzieci umiejętności czytania i pisania – a mimo to pozwalającym im na zdobywanie umiejętności programistycznych. Oprócz pracy przy komputerach, dzieci uczą się poprzez rozmaite zabawy – zgodnie z ideą programowania unplugged.

    Scratch i Minecraft I (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

    Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Scratch został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (z Massachusetts Institute of Technology), który był pomysłodawcą klocków Lego MindStorms, więc jest mocno związany z ideologią konstrukcji Lego.

    Tworzenie gier w środowisku Scratch to tylko jedna z możliwości wykorzystania wizualnego programowania. Na naszych zajęciach z pomocą bloków dzieci tworzą także własne polecenia w grze Minecraft! Dzięki wykorzystaniu możliwości programu Minecraft Education Edition – ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.

    Dbamy również o różnorodność. Dlatego chcemy pokazać dzieciom także inne sposoby i podejścia do programowania – jak programowanie oparte o zdarzenia, które wykorzystujemy w środowisku Kodu Game Lab. Pozwala ono dzieciom na samodzielne tworzenie gier z grafiką 3D!

    Naszym głównym celem jest nauczenie dzieci umiejętności programowania oraz logicznego i algorytmicznego myślenia. Na zajęciach będziemy rozwijać praktyczne umiejętności komunikowania z komputerem.

    Scratch i Minecraft II (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

    To kolejna grupa, kontynuująca naukę programowania z wykorzystaniem języków blokowych. Oprócz środowisk Scratch i Minecraft: Education Edition, dzieci poznają także program App Inventor. To niezwykłe narzędzie programistyczne, o ogromnych możliwościach. Pozwala ono tworzyć gry i aplikacje mobilne na urządzenia z systemem operacyjnym Android.

    Alt 1 (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

    To nasza grupa przygotowana specjalnie z myślą o miłośnikach urządzeń mobilnych – tabletów. W jej programie znajdują się narzędzia edukacyjne – takie jak Scratch, Pocket Code i Sketchware. To doskonałe programy, z pomocą których dzieci nauczą się tworzyć aplikacje mobilne. To tworzenie gier nie tylko na tablety, ale właśnie na samych tabletach!

    Enter 1 (dla dzieci w wieku 10-11 lat)

    Program zajęć grupy Enter 1 oparty jest o edukacyjne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania. Wykorzystujemy zarówno środowiska korzystające z programowania wizualnego, jak i tekstowego.

    Głównym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku Small Basic, które jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, pozwalającym na zapoznanie się z podstawowymi instrukcjami programistycznymi. Dzieci zdobywają wiedzę poprzez tworzenie gier. Te stworzone w środowisku Small Basic – dzieci mogą uruchomić na ekranach komputerów. Nie jest to jednak jedyna atrakcja podczas naszych zajęć. Bardzo chętnie wykorzystujemy środowisko App Inventor – pozwalające na tworzenie gier, które możemy instalować na smartfonach i tabletach.

    Shift 1 (dla dzieci w wieku 12-13 lat)

    Program zajęć grupy Shift 1 oparty jest o edukacyjne i profesjonalne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania z wykorzystaniem środowisk blokowych. Wykorzystujemy zarówno środowiska blokowe, jak i tekstowe.

    Ważnym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku GDevelop – pozwalającym na tworzenie rozbudowanych gier z wykorzystaniem systemu zdarzeń. Dzieci poznają komponenty takie, jak silnik fizyki – dzięki czemu oprócz podstaw programowania, mogą zdobyć wiedzę o prawach przyrody, rządzących naszym światem.

    Po zapoznaniu się ze środowiskami edukacyjnymi, dzieci mają szansę na naukę profesjonalnego języka programowania – Visual Basic. Dzięki niemu poznajemy podstawy wykorzystania platformy .NET, będącej jedną z najpopularniejszych programistycznych platform.

    Kontynuacje:

    Insert (dla dzieci w wieku 11-14 lat)

    Jest to grupa kontynuacyjna dla uczniów, którzy ukończyli kurs na poziomie Enter 1 lub Shift 1. Zdobytą wcześniej wiedzę wykorzystujemy – poznając kolejne języki i narzędzia programistyczne. Główny nacisk kładziemy na narzędzia i języki wykorzystywane przez profesjonalnych programistów. Dlatego uczymy dzieci programowania z wykorzystaniem języków takich jak Python, czy JavaScript. Oprócz tworzenia gier, dzieci poznają podstawy tworzenia stron internetowych.

    Podczas zajęć tworzymy także rozbudowane projekty (także w 3D!) z wykorzystaniem silnika Godot Game Engine. Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

    Control 1 (dla dzieci w wieku 12-16 lat)

    To kurs dla absolwentów grupy Insert. Uczniowie podczas kursu rozwijają swoją wiedzę programistyczną w oparciu o język Python – a w szczególności jego moduł PyGame. Uczymy uczestników także języka C# i doskonalimy u nich ich obiektowe spojrzenie na programowanie. Jest ono niezbędne także podczas pracy ze środowiskiem Unity – w którym uczniowie tworzą rozbudowane gry 3D.

    Podczas kursu oprócz wiedzy programistycznej, uczymy uczestników samodzielnego tworzenia grafik 3D z wykorzystaniem popularnego narzędzia – blender3D

    Control 2 (dla dzieci w wieku 12-16 lat)

    Podstawą tego kursu jest środowisko Unity. Uczestnicy mają okazję na zaawansowane programowanie w języku C#, tworzenie gier w 2D i 3D. Nie obce są uczestnikom pojęcia takie jak: kolizje, dźwięki, Pathfinding, Interfejs, Sprite, API reklam, praticles, systemy zdarzeń (eventy).

    TOP