logo matplaneta kontakt

Wypełnij formularz,
a na pewno się odezwiemy.

FORGOT YOUR DETAILS?

Programowanie - szczegółowy program zajęć

Grupy początkujące:

ScratchJr (dla dzieci w wieku 6-7 lat)

W tej grupie swoją przygodę z programowaniem mogą rozpocząć najmłodsi uczniowie. Każde spotkanie to nowa historia, nowa zabawa – a przede wszystkim nowa gra tworzona przez uczniów. ScratchJr, w którym pracujemy jest środowiskiem niewymagającym od dzieci umiejętności czytania i pisania – a mimo to pozwalającym im na zdobywanie umiejętności programistycznych. Oprócz pracy przy komputerach, dzieci uczą się poprzez rozmaite zabawy – zgodnie z ideą programowania unplugged.

Scratch i Minecraft I (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

Scratch jest graficznym językiem programowania stworzonym do uczenia dzieci i młodzieży podstaw programowania. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Scratch został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (z Massachusetts Institute of Technology), który był pomysłodawcą klocków Lego MindStorms, więc jest mocno związany z ideologią konstrukcji Lego.

Tworzenie gier w środowisku Scratch to tylko jedna z możliwości wykorzystania wizualnego programowania. Na naszych zajęciach z pomocą bloków dzieci tworzą także własne polecenia w grze Minecraft! Dzięki wykorzystaniu możliwości programu Minecraft Education Edition – ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.

Dbamy również o różnorodność. Dlatego chcemy pokazać dzieciom także inne sposoby i podejścia do programowania – jak programowanie oparte o zdarzenia, które wykorzystujemy w środowisku Kodu Game Lab. Pozwala ono dzieciom na samodzielne tworzenie gier z grafiką 3D!

Naszym głównym celem jest nauczenie dzieci umiejętności programowania oraz logicznego i algorytmicznego myślenia. Na zajęciach będziemy rozwijać praktyczne umiejętności komunikowania z komputerem.

Scratch i Minecraft II (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

To kolejna grupa, kontynuująca naukę programowania z wykorzystaniem języków blokowych. Oprócz środowisk Scratch i Minecraft: Education Edition, dzieci poznają także program App Inventor. To niezwykłe narzędzie programistyczne, o ogromnych możliwościach. Pozwala ono tworzyć gry i aplikacje mobilne na urządzenia z systemem operacyjnym Android.

Alt 1 (dla dzieci w wieku 8-9 lat)

To nasza grupa przygotowana specjalnie z myślą o miłośnikach urządzeń mobilnych – tabletów. W jej programie znajdują się narzędzia edukacyjne – takie jak Scratch, Pocket Code i Sketchware. To doskonałe programy, z pomocą których dzieci nauczą się tworzyć aplikacje mobilne. To tworzenie gier nie tylko na tablety, ale właśnie na samych tabletach!

Enter 1 (dla dzieci w wieku 10-11 lat)

Program zajęć grupy Enter 1 oparty jest o edukacyjne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania. Wykorzystujemy zarówno środowiska korzystające z programowania wizualnego, jak i tekstowego.

Głównym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku Small Basic, które jest doskonałym narzędziem edukacyjnym, pozwalającym na zapoznanie się z podstawowymi instrukcjami programistycznymi. Dzieci zdobywają wiedzę poprzez tworzenie gier. Te stworzone w środowisku Small Basic – dzieci mogą uruchomić na ekranach komputerów. Nie jest to jednak jedyna atrakcja podczas naszych zajęć. Bardzo chętnie wykorzystujemy środowisko App Inventor – pozwalające na tworzenie gier, które możemy instalować na smartfonach i tabletach.

Shift 1 (dla dzieci w wieku 12-13 lat)

Program zajęć grupy Shift 1 oparty jest o edukacyjne i profesjonalne środowiska programistyczne. Dzieci podczas nauki poznają podstawy programowania z wykorzystaniem środowisk blokowych. Wykorzystujemy zarówno środowiska blokowe, jak i tekstowe.

Ważnym elementem naszych zajęć jest praca w środowisku GDevelop – pozwalającym na tworzenie rozbudowanych gier z wykorzystaniem systemu zdarzeń. Dzieci poznają komponenty takie, jak silnik fizyki – dzięki czemu oprócz podstaw programowania, mogą zdobyć wiedzę o prawach przyrody, rządzących naszym światem.

Po zapoznaniu się ze środowiskami edukacyjnymi, dzieci mają szansę na naukę profesjonalnego języka programowania – Visual Basic. Dzięki niemu poznajemy podstawy wykorzystania platformy .NET, będącej jedną z najpopularniejszych programistycznych platform.

Kontynuacje:

Insert (dla dzieci w wieku 11-14 lat)

Jest to grupa kontynuacyjna dla uczniów, którzy ukończyli kurs na poziomie Enter 1 lub Shift 1. Zdobytą wcześniej wiedzę wykorzystujemy – poznając kolejne języki i narzędzia programistyczne. Główny nacisk kładziemy na narzędzia i języki wykorzystywane przez profesjonalnych programistów. Dlatego uczymy dzieci programowania z wykorzystaniem języków takich jak Python, czy JavaScript. Oprócz tworzenia gier, dzieci poznają podstawy tworzenia stron internetowych.

Podczas zajęć tworzymy także rozbudowane projekty (także w 3D!) z wykorzystaniem silnika Godot Game Engine. Zależy nam na tym, aby dzieci podczas kursu poznały ideę programowania obiektowego – która jest pomocna w tworzeniu dużych projektów i wykorzystywana niezależnie od języka, w jakim pracują nasi uczniowie.

Control 1 (dla dzieci w wieku 12-16 lat)

To kurs dla absolwentów grupy Insert. Uczniowie podczas kursu rozwijają swoją wiedzę programistyczną w oparciu o język Python – a w szczególności jego moduł PyGame. Uczymy uczestników także języka C# i doskonalimy u nich ich obiektowe spojrzenie na programowanie. Jest ono niezbędne także podczas pracy ze środowiskiem Unity – w którym uczniowie tworzą rozbudowane gry 3D.

Podczas kursu oprócz wiedzy programistycznej, uczymy uczestników samodzielnego tworzenia grafik 3D z wykorzystaniem popularnego narzędzia – blender3D

Control 2 (dla dzieci w wieku 12-16 lat)

Podstawą tego kursu jest środowisko Unity. Uczestnicy mają okazję na zaawansowane programowanie w języku C#, tworzenie gier w 2D i 3D. Nie obce są uczestnikom pojęcia takie jak: kolizje, dźwięki, Pathfinding, Interfejs, Sprite, API reklam, praticles, systemy zdarzeń (eventy).

TOP

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close