logo matplaneta kontakt

Wypełnij formularz,
a na pewno się odezwiemy.

FORGOT YOUR DETAILS?

SZKOŁY
I PRZEDSZKOLA

Matplaneta to miejsce ciekawych spotkań z matematyką oraz logiką dla dzieci i młodzieży. U nas uczą się poprzez sprawdzanie, eksperymentowanie, zadawanie pytań, zabawę i szukanie własnych dróg rozwiązania.

Pracujemy według koncepcji Math Circle stworzonej przez profesorów Roberta i Ellen Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda w USA. Na jej podstawie opracowaliśmy polski odpowiednik. W Matplanecie uczniowie poznają matematykę poprzez samodzielne kreowanie rozwiązań postawionego problemu, nauczyciel staje się mentorem zadającym pytania, moderuje i prowadzi uczniów podczas każdych zajęć.

Dbamy o wysoki standard prowadzonych zajęć. Nasi nauczyciele muszą spełniać szereg stawianych im wymogów – od posiadania ścisłego wykształcenia po umiejętności pracy z dziećmi. Wszyscy przechodzą specjalistyczne szkolenie pod okiem naszych metodyków. Pracują na przygotowanych scenariuszach, ale do każdych zajęć wnoszą swoje, unikalne pomysły – dzięki czemu zajęcia są dostosowane do potrzeb i możliwości wybranej grupy dzieci.

Zajęcia odbywają się w wybranym Centrum Edukacyjnym Matplaneta lub w Państwa szkole / przedszkolu.

MATEMATYKA WPISANA W PROGRAM NAUCZANIA:

Nasze wieloletnie doświadczenie oraz sukcesy naszych uczniów pozwalają na wpisanie programu nauczania Matplanety w program szkolny (w prywatnych szkołach i przedszkolach). W kilku wybranych szkołach w Warszawie dzieci z klas I-III regularnie odbywają spotkania z ciekawą matematyką, podczas których uczą się logicznego myślenia, wizualizacji problemów, poznają rzeczywiste zastosowanie praw matematycznych, eksperymentują i doświadczają.

Jesteśmy przekonani, że połączenie standardowego programu szkolnego z metodyką Matplanety przyniosą korzyści wszystkim zaangażowanym Stronom, a zwłaszcza dzieciom.

Zapewniamy wszelkie pomoce dydaktyczne.

Koszty poszczególnych warsztatów uzależnione są od ilości uczestników i czasu trwania zajęć. Ustalane są indywidualnie w oparciu o powyższe kryteria.

Dla poszczególnych grup wiekowych przygotowaliśmy zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:

Dla dzieci w wieku 5-6 lat:

  1. Czy między liczbami są liczby? – wprowadzenie w świat ułamków
  2. Logika dla smyka! – zadania logiczne z elementami kombinatoryki

Dla Klas I – III

  1. Jestem mistrzem dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia!
  2. Płaszczaki, czyli w 2-wymiarowym świecie. Kwadrat, prostokąt, trójkąt i inne figury geometryczne.
  3. O 2 więcej, czy dwa razy więcej? Jakie to ma znaczenie?

Dla klas IV – VI

  1. Im większa działka tym dłuższy płot. Czy to prawda?
  2. Ułamki są wśród nas!
  3. Wędrowanie po różnych krainach Matplanety – liczby ujemne, wyrażenia algebraiczne, układ kartezjański, ciągi i funkcje.

Dla poszczególnych grup wiekowych przygotowaliśmy zajęcia w wymiarze 2 lub 4 godzin lekcyjnych w następujących obszarach:

Dla dzieci w wieku 5-7 lat
Aby tworzyć własne gry, nie trzeba jeszcze umieć czytać i pisać! (ScratchJr)

  1. „Średniowieczna przygoda” – stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać dzielnego w rycerza, który musi pokonać smoka, aby uwolnić z zamkowej wieży księżniczkę.
  2. „Podwodna przygoda” - stworzymy grę, w której gracz wciela się w postać nurka, który musi wypełnić specjalną misję, aby wydostać się spod wody.

Dla dzieci w wieku 7-9 lat
(Scratch, Kodu Game Lab)

  1. „Niesamowity wyścig” – stworzą własną grę z grafiką 3D.
  2. „Mistrz klawiatury” – stworzą własną grę edukacyjną – której celem jest nauka szybkiego pisania na klawiaturze.
  3. „Kosmiczna misja” – stworzą własną grę, w której gracz steruje statkiem kosmicznym. Jego zadaniem jest uniknięcie zderzenia z asteroidami.
  4. „Zaopiekuj się mną” – wirtualne zwierzątko to coś, co przygotujemy podczas tego warsztatu. Zaprogramujemy je tak, aby gracz mógł je karmić i układać do snu, niczym słynne niegdyś Tamagotchi.
  5. „Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.

Dla dzieci w wieku 10-15 lat
(Minecraft Education, GDevelop, APP Inventor, Prolog)

  1. „Minecraft – zmieniamy zasady gry” – programowanie w popularnym Minecrafcie, to doskonały sposób na połączenie nauki programowania z rozrywką. Dzięki wykorzystaniu specjalnej wersji gry – Minecratf Education Edition – dzieci dostają do dyspozycji narzędzia programistyczne, pozwalające na modyfikowanie praw, jakimi rządzi się świat gry, a także uczą się budować konstrukcje w świecie gry - wykorzystaniem programistycznych poleceń.
  2. „Wymarzona gra platformowa” – stworzymy wymarzoną grę platformową. Dzieci same decydują o fabule gry – co doskonale rozwija ich kreatywność.
  3. „Gry mobilne” – stworzymy gry mobilne – które uruchamiać i instalować można na smartfonach i tabletach.
  4. „Sztuczna inteligencja” – zaprogramujemy sztuczną inteligencję.
TOP

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close